Monday 13 February 2012

Petrosains Science Trail

SABTU, 11 FEBRUARI 2011, MRSM TAIPING - Para pelajar tingkatan 5 Maktab Rendah Sains MARA Taiping dengan bersemangatnya melengkapkan "Jejak Sains" yang dianjurkan oleh Petrosains Sdn. Bhd.. 


Pertandingan "Jejak Sains" ini dianjurkan bersempena dengan kemenangan pelajar tingkatan 5 tahun 2011, iaitu Afifi dan Amsyar, dengan meraih tempat ketiga dalam "Petrosains Science Show Competition 2011". 


Program "Jejak Sains" ini merangkumi pelbagai aktiviti 'hands-on' berkaitan sains yang mencabar minda dan fizikal. Semestinya, terdapat proses pembelajaran secara tidak langsung dalam program tersebut, juga tidak dinafikan aktiviti-aktiviti tersebut sangat menarik dan menghiburkan para peserta.


Seramai 396 pelajar tingkatan 5 MRSM Taiping yang dipecahkan kepada 99 buah kumpulan telah mengikuti program "Jejak Sains" yang juga menawarkan hadiah-hadiah yang lumayan kepada para pemenang.


Walaubagaimana pun, setiap peserta mendapat sehelai t-shirt dan sijil penyertaan sebagai cenderahati. Semestinya pengalaman yang ditimba oleh setiap peserta semasa program ini amatlah berharga dan informatif. Sekian. PPSP 11/12

No comments:

Post a Comment